Shades of green

Dilema limbilor

Posted in Romanian, Una sinapsă by Elena on Thursday, June 15, 2006

De ce o mai dau in engleză atunci cand vorbesc cu cineva? ( ţin să precizez ca engleza mea e de balta. Am invăţat-o de la televizor.. filme, desene animate, etc. ) Pentru că e mai simplu să vorbeşti despre lucrurile care te intimidează, de care îţi este jenă, în limba engleză ( sau oricare altă limbă pe care interlocutorul o inţelege ). Pâna şi să înjuri e mai uşor. Eu sunt o persoană semi-timidă, uneori, dar sunt prea orgolioasă să recunosc ( vi se pare că citiţi asta ).. şi îmi este mai simplu să zic unele chestii în engleză, pentru că dacă le-aş fi zis in română aş fi simţit că plesnesc oamenii peste faţă. Şi da, poate are dreptate Adi când zice ca am mai prins curaj, că acum scriu in română pe blog..

The fact is that.. e diferenţa între Te iubesc şi I love you ( exemple cam ciudate, dar merg ). Limba maternă îmi trezeşte sentimente mult mai profunde şi mai credibile. Poate mi se pare numai mie.. Gata! Ago e vinovat că am postat în noaptea asta.. ( aproape dimineaţă ).

2 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. LevyNagy said, on Thursday, June 15, 2006 at 02:26

    Faci bine ce faci. Daca ai nevoie de cineva sa iti confirme asta, eu sunt aici. Am trecut si eu prin faza asta – poate nici nu e doar o faza, e o stare care revine cand te astepti mai putin. Dar spre deosebire de tine, eu am folosit si limba maghiara sa imi exprim frustrarile sau convingerile. Si un lucru e clar: mai bine spui ce te doare decat sa tii in tine. Asa descoperi ca mai exista oameni care vorbesc “limba ta”…

  2. Dan said, on Thursday, June 15, 2006 at 22:43

    Limbi ? Ce kinky suna…🙂 Apoi, si eu mai pic in patima asta, de a-mi dubla limba catre una serpeasca, un varf romanesc si altul englezesc… Pai… Ai dreptate. Exemple sunt destule, in care a spune ceva in engleza e mai convingator decat in romaneste. Sau… Suna mai tare😛 Macar am trecut de vremea traducerilor Irinei Margarina Dristor, prezenta pe pelicula de aur a multor casete VHS cu celebra-i traducere in romana a sintagmei "F**k you"… Cinefilii stiu de ce.


Leave a Reply

